[kkstarratings]
Optimizare SEO Timisoara: Cum Alegi o Firmă Bună?
Când vine vorba de alegerea unei firme care oferă servicii de optimizare SEO, e indicat să știi din prima zi cu cine te încurci. La urma urmei este vorba de afacerea ta care este în joc. Pe lângă asta, și timpul este împotriva ta, cu fiecare zi care trece și în care tu nu ești pe primele poziții in motoarele de căutare, concurența câștigă bani frumoși de pe urma cliențiilor care puteau fi ai tăi.
Dacă te gândești să angajezi o agenție SEO să se ocupe de site-ul tău, sfaturile de mai jos te vor ajuta să-ți dai seama în proporție de 90% dacă firma respectivă oferă servicii de calitate în urma cărora afacerea ta va crește, sau va fi doar o pierdere de timp și de bani.
În primul rând, un specialist SEO bun nu va fi niciodată ieftin. Dacă ești în căutare de chilipiruri există șanse să dai peste un „specialist” SEO care pe lângă că nu îți va aduce niciun rezultat pozitiv, te vei trezi și cu site-ul penalizat de Google, adică o să îl gasești pe pagina 10+ sau poate nu o să-l mai gasești deloc indiferent de ce căutări încerci ca să dai de el. Astea fiind zise, un preț foarte mare nu inseamnă neaparat calitate. Multe agenții umflă prețurile și reușesc să facă acest lucru pentru simplul fapt că majoritatea proprietarilor de site-uri nu știu prea multe informații despre SEO.
Din moment ce citești acest articol, mă gândesc că nu faci parte din majoritatea proprietarilor de website-uri, și bineînțeles nu vrei să te lași păcălit atunci când apelezi la un specialist SEO să-ți optimizeze site-ul pentru motoarele de căutare.
#1 Cât de bine este optimizat site-ul lor?
Fie că vorbim de o agenție, fie de un freelancer, dacă oferă servicii de optimizare SEO, calitatea acestor servicii se va vedea imediat în gradul de optimizare al propriului site.
Dacă e un site mai nou e posibil să nu fie pe prima pagină pentru cuvinte cheie gen „seo + oraș” sau „servicii seo” însă dacă dai o căutare cu numele agenției ar trebuie să fie pe primul loc pe Google. De exemplu dacă cauți „NovaMarketing.ro” sau „2F Nova Marketing” pe Google vei observa că acest site este pe prima poziție urmat fie de pagina de Facebook sau canalul de Youtube sau altă pagină de pe site.
Desigur că fiind pe primul loc pentru o căutare gen „servicii seo Timisoara” este cea mai bună reclamă la calitatea serviciilor pe care agenția le oferă.
#2 Care sunt întrebările pe care ți le pun ei tie?
Pentru a obține cele mai bune rezultate de pe urma unei campanii SEO ai nevoie de o agenție căreia să-i pese de afacerea ta. Acest lucru îl poți observa imediat în funcție de întrebările pe care ți le pun ei ție la prima ședință. Defapt într-un interviu cu o firmă SEO, tu ești cel căruia i se pun întrebările.
Un specialist SEO bun va face tot ce îi stă în putință pentru a întelege cât mai bine starea actuală a site-ului tău și a afacerii tale.
Cu cât mai multe întrebări îți sunt puse ție cu atât mai mult agenția dovedește că își dorește ca serviciile pe care ți le va oferi să fie la cele mai înalte standarde.
#3 Au prețuri fixe pentru serviciile de optimizare SEO?
O firmă care oferă pachete seo de genul „optimizare 3 cuvinte cheie – 300 Lei” sau orice alt tip de tarife standardizate, principalul interes este să-ți ia cât mai rapid banii. Imaginează-ți un mecanic care îți cere o anumită sumă de bani fără să se uite la mașină sau măcar să te întrebe ce anume e defect. E clar că principalul lui interest sunt banii.
O companie SEO adevărată va studia amănunțit toate aspectele afacerii tale inainte de a-ți oferi un preț. Asta înseamnă accesul la panoul de administrare al site-ului, la informații detaliate despre traficul de pe site și așa mai departe.
Spre exemplu la Nova Marketing oferim servicii de optimizare SEO tarifate lunar. Însă stabilirea unei sume exacte se întâmplă doar după ce se cunosc toate detaliile campaniei SEO care urmează să fie implementată.
De ce lunar? Pentru că odată ce ai ajuns pe prima pagină de pe Google pentru cuvintele cheie dorite, menținerea pe primele poziții necesită o muncă continuă din partea noastră. Doar pentru că ești pe primul loc pentru o căutare nu înseamna că nu mai trebuie să faci nimic dpdv SEO.
#4 Îți garantează poziționarea site-ului pe primul loc pe Google pentru cuvinte cheie majore?
Daca o agenție sau un freelancer SEO îți promite că îți va aduce site-ul pe prima poziție pe Google pentru un anumit cuvânt cheie, e clar, principalul lui scop este să-ți ia cât mai rapid banii.
Ideea e ca nimeni nu poate să-ți garanteze locul 1 pe Google pentru o căutare anume. Acest lucru se datorează faptului că nimeni nu știe exact algoritmul folosit de cei de la Google pentru a stabili poziția unui site pentru o căutare.
Excepție de la această regulă poate fi doar în cazul în care competiția pe prima pagină de pe Google pentru cuvântul cheie țintă este extrem de slabă.
Foarte important să faci diferența între garantarea primei poziții și oferirea unei garanții, adică se așteaptă să ajungă pe prima pagină pentru un anumit cuvânt cheie însă dacă nu se poate îți vor oferi ceva în schimb.
#5 Vei primi rapoarte? Dacă da, ce informații vor conține?
Un raport SEO tipic va conține poziția site-ului tău pe Google pentru diferite cuvinte cheie și volumul de trafic provenit de pe motoarele de căutare.
Pe lângă asta vei primi și un rezumat cu toate activitățiile de optimizare desfașurate de către agenție pentru site-ul tău.
Comunicarea acestor informații se face de obicei prin email.
#6 Sunt dispuși să-ți ofere informații despre rezultatele pentru alți clienți?
Să nu aștepți ca o agenție SEO să-ți pună la dispoziție toată baza de date cu clienți, însă vor fi fericiți să-ți ofere 2-3 exemple de clienți mai mari cu care au lucrat și rezultatele pe care le-au obținut.
Dacă ești satisfăcut de exemplele pe care ți le-au dat, în sensul că sunt afaceri legitime care au putut fi verificate, continuă prin a întreba cine este cel mai vechi client al lor.
Dacă ești în tratative cu o firmă SEO care este pe piață de ani buni însă cel mai vechi client al lor este cu ei de mai puțin de un an, acest lucru este un semnal de alarmă. Înseamnă că pe termen lung serviciile SEO oferite au de suferit, iar un consultant SEO îți va spune întotdeauna că marketingul SEO este o strategie pe termen lung.
Ca și o concluzie, ține minte că optimizarea website-ului pentru motoarele de căutare este o investiție pe termen lung.
Dacă ești pregătit să-ți duci afacerea la următorul nivel, contactează-ne pentru oședință de consultanță SEO gratuită.