[kkstarratings]
4 Pași pt. a Alege Cea Mai Bună Firmă de Web Design pt. Site-ul Tău de Prezentare
Să alegi o firmă de web design bună cu care să colaborezi poate fi o sarcină dificilă având în vedere că website-ul joacă un rol destul de important în succesul companiei tale, fiind o resursă care trebuie tratată cu foarte multă seriozitate.
În cel de-al doilea rând majoritatea web designerilor oferă toate cam aceleași servicii, aceleași tarife, astfel încât o comparație între ele este relativ complicată cel puțin în faza inițială.
Cu o simplă căutare pe Google, de exemplu „web design Bucuresti” vei găsi cel puțin 15-20 de firme diferite care oferă servicii de creare site-uri de prezentare, webdesign, și așa mai departe.
Mai jos îți voi prezenta un proces simplu și practic format din 4 pași pentru a-ți ușura munca atunci când vine vorba de alegerea unei agenții web cu care să colaborezi.
1. Studiază website-ul lor
Unul dintre scopurile website-ului tău este de a crea o primă impresie bună potențialilor tăi clienți. La fel tu, ca și client ar trebui să ai o primă impresie bună, navigând prin site-ul unei firme de web design.
Accesează site-ul lor de pe PC, de pe smartphone, de pe tabletă, vezi cum este redat pe ecrane de diferite dimensiuni, cât de ușor este de navigat pe diferite dispozitive. În ziua de azi când telefonul mobil este folosit la fel de mult ca și PC-ul sau laptopul pt. căutarea de servicii și produse pe internet, un website cu design responsive(toate elementele site-ului se ajustează în funcție de mărimea ecranului dispozitivului folosit) este extrem de important.
2. Stabilește un obiectiv precis
Website-ul afacerii tale trebuie să îndeplinească un obiectiv anume. Cu cât comunici mai detaliat acest obiectiv web designer-ului, cu atât mai apropiat de cerințele tale va fi produsul final.
Unul dintre sfaturile pe care le oferim tuturor clienților noștrii este să ne trimită link-uri către site-uri din segmentul lor de piață al căror web design li se pare atrăgător, astfel încât noi ne putem face o idee mai bună despre cum ar vrea ca site-ul să arate.
3. Stabilește bugetul din start
Mai toate firmele de web design afișează pe site pachete de prețuri pt. serviciile oferite. Poți astfel stabili de la început dacă costurile se încadrează în bugetul tău.
Obiectul website-ului justifică bugetul alocat pt. crearea sa. Crearea site-ului trebuie să o vezi ca pe o investiție, nu ca pe o cheltuială. Este important să îți dai seama că neavând un site este foarte posibil ca firma ta să piardă bani, neavând cum să fructifice anumite oportunități care apar doar prin intermediul unui website de prezentare al serviciilor tale.
În cele mai multe cazuri la capitolul webdesign calitatea serviciilor este direct proporțională cu suma de bani pe care ești dispus să o platești. Însă atâta timp cât valoarea site-ului depășește costul acestuia, prețul nu ar trebuie să te îngrijoreze.
4. Întrebări pe care să le pui
E bine să știi de la început unele detalii legate de munca pe care o va presta agenția de web design. Mai jos sunt câteva întrebări pe care ar trebuie să i le pui web designer-ului înainte de a semna un contract de colaborare.
- Ce se întâmplă dacă am nevoie să modific conținutul, său să adaug pagini noi?
Asigură-te că vei putea modifica conținutul site-ului după finalizarea acestuia. La Nova Marketing construim site-urile de prezentare pe platforma WordPress, ceea ce înseamnă că operațiuni precum adăugarea de pagini noi, editarea conținutului, încărcarea imaginilor, ș.a.m.d. pot fi făcute de oricine are acces la panoul de administrare al website-ului, fără a fi nevoie de niciun fel de cunoștințe tehnice.
- Conținutul pe care îl creează este optimizat pentru motoarele de căutare?
Google este prima destinație online a unui utilizator care dorește să afle informații despre anumite produse sau servicii înainte de a cumpăra. Dacă site-ul și conținutul acestuia nu sunt optimizate SEO, șansele ca noul tău site să apară pe prima pagină de pe Google(adică în primele 10 rezultate) pt. serviciile și produsele tale sunt relativ slabe.
- Cât accent se pune pe funcționalitate și user experience?
La fel de important ca și aspectul site-ului este și capitolul funcționalitate. Mai concret, cât de ușor îi este unui vizitator să acceseze informația pe care o caută la tine pe site. Dacă trebuie să intre pe 5 pagini ca să găseasca un formular de contact, sau informații legate de preț, cu siguranță l-ai pierdut ca și client. O firmă de web design bună își concentrează foarte mult atenția pe felul în care un vizitator îți va folosi site-ul de prezentare, și va încerca întotdeauna să-i facă navigarea cât mai simplă.
Una dintre cele mai mari greșeli pe care le poți face este să alegi o firmă de web design doar pt. că e cea mai ieftină. Dacă vrei ca site-ul afacerii tale să fie doar încă o bătaie de cap în plus, poți face așa. Desigur prețul este un criteriu important însă nu trebuie să fie criteriul principal după care să alegi agenția de web design cu care să colaborezi.